CRTVG

Buscar

O Reino Unido estuda chamar o exército para frear o desabastecemento nas gasolineiras do país

Publicado o 24/09/2021 17:54
O Reino Unido estuda chamar o exército para frear o desabastecemento nas gasolineiras do país
EFE

O Reino Unido tratou este venres de sufocar o pánico polo desabastecemento nas gasolineiras, ante o peche dalgunhas estacións e a aparición de colas de espera noutras, para o que non descarta recorrer o Exército ou relaxar os visados para transportistas comunitarios.

A alarma desatouse o xoves, cando a petroleira BP anunciou a clausura temporal "dalgúns" establecementos no país ante as dificultades para completar as entregas de gasolina e diésel pola falta de condutores. A diferenza da penuria de gas que sofre o país (derivada dos altos prezos da materia prima e que chegou a paralizar algunhas plantas), o problema coa gasolina débese exclusivamente á escaseza de camioneiros.

As crises de subministración de combustible tenden a operar cun mecanismo perverso: canto máis se fala do desabastecemento, máis se apresuran os condutores para encher os seus depósitos e máis rápido baléiranse os chafarices. Por esta razón, tanto o Goberno como os donos das gasolineiras prodigáronse hoxe en chamamentos á cidadanía para que non enchan de emerxencia a menos que o necesiten.

A pesar de todo, o ministro de Transportes, Grant Shapps, recoñeceu en declaracións a medios británicos que "non descarta nada" para asegurar a subministración, incluído o recurso para mobilizar a militares. "Evidentemente, se iso (recorrer ao Exército) vai axudar, chamarémolos. Aínda que habería cuestións técnicas, como ver se poden conducir camións comerciais, poderían desempeñar outros roles, como examinar e formar aos transportistas", dixo Shapps á BBC. Tamén admitiu que se estuda conceder visados temporais a comunitarios, aínda que insistiu en que "non socavará" as condicións do sector "con condutores europeos máis baratos", xa que, ao seu xuízo, iso "non resolvería o problema, e só crearía un novo".

O Goberno tenta restar importancia ao impacto do brexit na escaseza de condutores. No seo do gabinete conservador non son poucos quen se opón a estes visados temporais para que camioneiros comunitarios poidan entrar de novo no país, algo que xa se fixo excepcionalmente en sectores como o agrícola.

A Asociación de Transportistas por Estrada ( RHA) non oculta a influencia da saída do Reino Unido da UE, pero inscríbeo nun problema máis amplo que cataloga de "tormenta perfecta". A RHA calcula que hai 100.000 camioneiros menos dos que se necesitan neste momento e que, debido á súa elevada idade media, máis transportistas deixan cada semana a profesión que os que ingresan nela. 

Noticias web

24/09/2021