O Blue Star será remolcado a próxima semana se hai marea
A empresa SMIT Salvage tentará remolcar ao quimiqueiro Blue Star, encallado en Ares, entre os próximos días 11 ao 16 de decembro, segundo o plan preliminar que presentou a compañía contratada polo armador e cuxo éxito dependerá de que haxa "mal tempo" para que axuden as mareas e ondas altas.
Así o comunicou este mércores o director xeral da Mariña Mercante do Ministerio de Fomento, Benito Núñez, en rolda de prensa na Capitanía Marítima da Coruña, xunto ao delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada, e a subdelegada do Goberno na Coruña, Pilar López-Rioboo.
"O éxito da operación depende dunha dobre combinación, de marea e meteorolóxica", indicou Núñez, que explicou que cando as condicións sexan adecuadas "procederase ao remolque" do navío que permanece encallado na ría de Ares desde a madrugada do 23 de novembro.
O procedemento levará a cabo mediante a inxección de "aire a presión nos tanques de lastre" para conseguir que o barco gañe flotabilidade, momento no que, se hai ondas altas, dous remolcadores, que suman 400 toneladas de tiro, tirarán do buque, puntualizou Núñez.
Na zona permanecerán o Don Inda e o Helimer de Salvamento Marítimo para labores de traslado de persoal "se fixese falta" e levará a cabo un "seguimento diario e control das operacións para comprobar que o plan se vai cumprindo".
Así, o director xeral da Mariña Mercante agregou que "nesa semana esperarase o momento adecuado" para realizar a actuación xa que "a operación levará unhas horas".
"Se o armador presentou este plan é porque confía no éxito do mesmo", aseverou, e sinalou que o deseño correu integramente a cargo de SMIT pero revísao a autoridade marítima española.
Ao ser preguntado polas causas do accidente, Benito Núñez sinalou que saben que "sufriu un incendio na sala de máquinas", pero non ofreceu máis detalles porque "a investigación das causas e a determinación das posibles melloras técnicas corresponde á Comisión de Investigación de Accidentes Marítimos", un órgano independente.
Pola súa banda, Javier Losada sinalou que a retirada do fuel e o gasóleo levou a cabo "con éxito" e engadiu que a actuación se completou nunha semana "desde o inicio esta primeira fase".
"Cumpríronse as prioridades do Goberno: evitar a contaminación marítima e terrestre", esgrimiu Losada, que agradeceu "o intenso labor dos servizos públicos da Mariña Mercante e de Sasemar", que apoiaron á empresa contratada.
Tamén agradeceu a súa colaboración á Garda Civil e ao Concello de Ares, por "a dispoñibilidade dos medios".
Este luns finalizou a extracción das 110 toneladas de gasóleo e fuel, e outras 14 toneladas de aceites.