A nova lei de Tráfico obrigará os condutores de patinetes eléctricos a levar casco

EP
O condutor dun vehículo de mobilidade persoal (VMP), como son os patinetes eléctricos, estará obrigado a utilizar casco de protección nos termos que regulamentariamente se determine. Así o acordaron este xoves os grupos parlamentarios no trámite de relatorio sobre o proxecto de lei pola que se modifica o texto refundido da Lei sobre tráfico, circulación de vehículos de motor e seguridade viaria, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 6/2015 en materia do permiso e licenza de condución por puntos.
Segundo confirmaron a Europa Press fontes do relatorio, a próxima reunión terá lugar o 22 de setembro e nela abordaranse a maioría das emendas á Lei sobre Tráfico, que quedaron pendentes de traballar. A norma podería quedar aprobada o próximo mes de outubro. Queda pendente de abordar en relatorio o tema da supresión da posibilidade de que turismos e motocicletas poidan pasar en 20 km/ h os límites xenéricos de velocidade nas estradas convencionais cando adianten a outros vehículos
Para o profesor Luis Montoro, presidente de Honra da Fundación Española para a Seguridade Viaria (FESVIAL) e catedrático de Seguridade Viaria, "hai argumentos para manter a situación actual, pero son moitas máis as razóns de seguridade que aconsellan non pasar en 20 km/ h os límites xenéricos de velocidade nos adiantamentos, á parte de que con iso contribúese a unha maior e completa harmonización desta norma na Unión Europea, onde España é a única excepción".
As principais modificacións recollidas no proxecto de lei son a unificación nun prazo de dous anos do tempo que haberá de transcorrer sen cometer infraccións para recuperar o saldo inicial de 12 puntos, sempre que non se perdese todo o saldo. Así mesmo, a norma substitúe a infracción grave consistente en "utilizar" mecanismos de detección de radares ou cinemómetros polo mero feito de "levar no vehículo" eses dispositivos.
O novo tipo infractor mantén a perda de 3 puntos que se asignaba á anterior infracción. Doutra banda, o proxecto aumenta de 3 a 6 os puntos para detraer por conducir suxeitando coa man dispositivos de telefonía móbil; e eleva de 3 a 4 os puntos para detraer por non facer uso do cinto de seguridade, sistemas de retención infantil, casco e outros elementos de protección. Ademais, incorpora como causa da perda deses puntos o feito de non facer uso dos mesmos de forma adecuada.