CRTVG

Buscar

O Goberno aproba este martes os 16.000 millóns para as comunidades autónomas

Publicado o 15/06/2020 18:48
O Goberno aproba este martes os 16.000 millóns para as comunidades autónomas

O Consello de Ministros aprobará na súa reunión deste martes a repartición de 16.000 millóns de euros entre as comunidades autónomas non reembolsables e destinados a axudarlles a superar a crise causada polo coronavirus, cun primeiro fondo de 9.000 millóns dedicado a cubrir o gasto sanitario.

O Ministerio de Facenda tratou coas autonomías a repartición deste fondo e cambiou a súa distribución desde a primeira proposta que fixo precisamente por mor das conversacións cos conselleiros. A maioría asegura que non está conforme do todo co resultado o que, segundo a ministra de Facenda, María Jesús Montero, é a proba de que a repartición "foi xusta".

Un dos debates suscitado entre as comunidades foi o peso da poboación como criterio de repartición do fondo para gasto sanitario, reivindicado polas autonomías máis poboadas como a Valenciana. Facenda expuxo desde o principio este fondo como unha maneira de axudar os territorios máis afectados polo coronavirus, polo que os criterios de repartición non son os do sistema de financiamento autonómico senón que os gastos sanitarios por UCIs, PCR realizadas e hospitalización pesan máis.

Co cambio anunciado a semana pasada, estes criterios seguen sendo os máis importantes, pero o da poboación pasou a ser algo maior, o que suavizou as protestas de gobernos como o andaluz ou o galego polo menos neste aspecto. Mañá en calquera caso coñeceranse as porcentaxes definitivas.

Inicialemente, o Goberno expuxo un fondo de 10.000 millóns para gasto sanitario, outro de mil millóns para asuntos sociais e 5.000 millóns máis para compensar a caída de ingresos.

Finalmente, 9.000 millóns destinaranse a eses gastos sanitarios, outros 2.000 millóns destinaranse a un fondo de educación e manterase o terceiro paquete para compensar a recadación afundida. Desta última parte, 800 millóns irán compensar a diminución da facturación dos servizos de transporte, como metro, proximidades ou autobuses interurbanos.