CRTVG

Buscar

As construtoras volven reclamar que se cobre peaxe nas autovías

Publicado o 05/03/2020 10:02

As construtoras retoman unha vella reivindicación, que se cobre unha peaxe en todas as autovías que están libres de peaxe. Poñen prezo e, ademais, moito máis alto do que o fixeran en propostas anteriores.

As grandes constructoras e concesionarias volven propoñer que se cobre un peaxe por circular por toda a rede de 14.130 quilómetros de autovías do país. O prezo sería dunha medida de 0,09 euros por quilómetro percorrido para os coches e de 0,19 euros para os camións. 

Con este peaxe, o Estado recaudaría 4.827 millóns de euros anuais por tráfico, outros 4.698 millóns en impostos e, ademais, aforraríase os 825 millóns que actualmente destina cada ano a manter as estradas con cargo ás 'arcas públicas', segundo os cálculos da patronal do ramo Seopan. Esta asociación considera que as distintas administracións garantiríanse os fondos necesarios para costear o mantemento e conservación das autovías, e ata para construír as infraestructuras que considera España necesita en materia de desenvolvemento sostenible.

Non se trata da primeira vez que as constructoras piden cobrar por circular polas autovías, unha cuestión que ademais o Goberno pretende abrir a debate, en busca de consenso político e social, ao considerar necesario "garantir a sostenibilidad futura" destas infraestructuras. No entanto, neste caso, as constructoras propoñen un peaje tres veces superior ao de 0,03 euros por quilómetro suxerido o pasado ano no caso dos coches, e tamén maior ao de 0,14 euros suscitado entón para os camións.

O presidente de Seopan, Julián Núñez, achacó esta diferenza á súa intención de suscitar un "debate de máximos", que coincide coa media dos peajes que xa se cobran na maioría dos países da UE, e que busca o referido obxectivo de poder costear as 'dotaciones verdes necesarias'. A patronal constructora recoñece que o debate sobre o peaje nas autovías é "sensible e difícil", pero "san" e que, "seguramente, formará parte do debate que o Ministerio de Transportes pretende abrir para redactar a súa anunciada Lei de Movilidad". 

O presidente de Seopan recordou que 23 países da UE teñen xa peaje en toda a súa rede e que outros tres, parcialmente. En liña con estes Estados, recordou que aos peajes básicos pódense incluír bonificaciones de diferente tipo, para determinados colectivos ou en certos horarios ou lugares. 

Segundo os seus cálculos, coa súa proposta de peaje, o Estado logrará un total de 104.000 millóns de euros en 25 anos, cifra que coincide coa de 103.633 millóns que estima hai que investir en construír dotaciones que permitan a España cumprir cos obxectivos de sostenibilidad fixados para 2030. Neste plan de investimentos que reclama Seopan xa non figuran a construción de grandes corredores AVE ou autopistas, senón obras de melloras nas estradas para reducir os accidentes, levantar depurados e desaladoras de auga, mellorar a rede de alcantarillado, soterrar estradas e liñas de tren, e realizar traballos necesarios para evitar inundacións en caso de temporal, entre outras actuacións.

 

Noticias web

05/03/2020