CRTVG

Buscar

Denuncian ante Comisión Europea a ampliación de concesións na AP-9

Publicado o 30/01/2020 13:41

A asociación En-colectivo, que defende os usuarios afectados pola cobranza presuntamente indebida de peaxes durante as obras de ampliación da ponte de Rande por parte da empresa Audasa, concesionaria da AP-9, denunciou ante a Comisión Europea que as prórrogas da concesión da autoestrada galega infrinxen a normativa europea polo que aspira a un ditame que supoña a súa gratuidade para todos os usuarios.

"O efecto que tería esta situación de denuncia en caso de que prosperase sería, por así dicilo, que desde o Goberno de España se derrogasen as ampliacións das prórrogas, o que suporía un beneficio de gratuidade da autoestrada", dixo este xoves en conferencia de prensa o presidente de En-colectivo, Diego Maraña.

Maraña, que compareceu xunto cos avogados Carlos Cenalmor e Antonio Heredero, dos bufetes Gándara Moure e Balms Abogados, respectivamente, explicou que detectaron que as prórrogas que o Goberno de España concedeu por Decreto Lei a Audasa para a explotación da AP-9 ata 2023 e 2048, respectivamente, incumpren diferentes directivas da UE.

A máis grave, explicou Cenalmor, é que o Goberno non cumpriu en ningún dos dous casos coa esixencia de realizar unha nova licitación, tal e como establece o chamado libro verde da contratación pública do ano 1996, segundo o cal unha modificación dunha concesión, se é substancial, esixe un novo procedemento de contratación, o que non sucedeu neste caso.

"O dereito europeo, polo principio de transparencia, esixe que calquera cidadán europeo, calquera empresa europea, poida acudir a unha licitación. O non sacar a concurso unha prórroga, que é unha nova concesión, supón o incumprimento da obrigación de transparencia, porque o contrato segue vixente sen máis. É como un contrato dado por baixo", dixo.

Para Herdeiro, "a non licitación de algo que vale centos de millóns de euros, non sacalo a licitación, senón atribuílo a dedo a quen xa o ten, é dunha extraordinaria gravidade", polo que entende que as opcións de que a CE estude a legalidade de ambos os decretos son moitas, máis tendo en conta que a denuncia foi presentada en xullo de 2019 e a CE ten dous meses para rexeitala, o que aínda non fixo.

Contribúe ao optimismo dos demandantes a resolución dun caso similar en que estaba implicada unha autoestrada italiana e que a CE levou ao Tribunal da UE, que ditaminou que a República italiana incumpriu a normativa europea ao prorrogar a concesión dunha autoestrada sen publicar anuncio de licitación, obrigando ao Goberno para adecuar a situación da autoestrada ao dereito comunitario.

Por outra banda, tamén se informa á CE que estas prórrogas da concesión a Audasa afectan directamente o comercio da Eurorexión Galicia-Norte de Portugal, ao non haber ningunha vía alternativa cunhas condicións semellantes, "o que afecta o dereito á competencia" porque "calquera outra vía duplicaría a duración do itinerario".

Por último, sinalan que os usuarios da AP-9, que o pasado 1 de xaneiro volveron sufrir un novo incremento das peaxes, están obrigados a asumir durante 35 anos máis do aprobado no procedemento de licitación o pago das portaxes coma se se tratase dunha autoestrada en construción, cando debería estar amortizada desde 2013.

Por todo iso, os denunciantes esperan unha resposta favorable da CE e que realice unha petición formal ao Estado español para que solucione o posible incumprimento normativo en que está a incorrer e, deste xeito, conseguir a gratuidade da AP-9.