CRTVG

Buscar

Os demandantes contra as prórrogas da AP-9 cren que pode poñerse fin á concesión

Publicado o 24/09/2021 15:13

A Asociación de consumidores En-Colectivo, responsable da denuncia ante a Comisión Europea que onte culminou coa apertura dun procedemento de infracción contra España por incumprimento da normativa da UE nas prórrogas da concesión da AP-9, cre que a gratuidade da autoestrada é cuestión de meses e estuda reclamar todas as peaxes indebidamente cobrados aos usuarios.

Os avogados da asociación non espera que o Goberno "actúe de boa fe" e non presente alegacións, pero venlle poucas opcións de prosperar e, se todo avanza como eles esperan, non descartan que en prazo máximo de seis meses se lle poña fin á concesión e que a AP-9 pase a ser gratuíta.

É por iso que xa anunciaron que estudan novas accións legais unha vez declárense nulas as ampliacións das concesións.

"Isto pode ter un efecto moi importante se se considera que desde 2013 foi nula porque puidese ser que se orixinase un dereito por parte de todos os galegos que estivemos pagando. Podería considerarse cobranza indebida a totalidade das peaxes", dixo Antonio Heredero, de Balms Avogados, quen animou os usuarios da AP-9 a que se unan a unha posible demanda colectiva contra Audasa e o Estado español para reclamar ese diñeiro.

Se finalmente as prórrogas da concesión son nulas, como esperan, entenden desde En-Colectivo que ningún Goberno ousaría facer unha nova concesión, pois "suporía un agravio comparativo" con outros lugares de España como Cataluña, Andalucía ou Burgos, onde as súas autoestradas pasaron a ser gratuítas unha vez vencidas as concesións.

"A apertura deste procedemento é unha noticia sen precedentes que podería supoñer a finalización da concesión e a supresión das peaxes da AP-9", dixo en conferencia de prensa o avogado e presidente de En-Colectivo, Diego Maraña.

"Non sabemos o que España vai facer", dixo o avogado Carlos Cenalmor, do bufete Gándara Moure, quen entende que a capacidade de manobra do Estado é mínima, sobre todo, dados os precedentes cunha autoestrada italiana.

"Tendo en conta que o Tribunal de Xustiza Europeo estableceu que a prórroga da concesión da autoestrada italiana infrinxe a normativa europea, no caso das prórrogas da AP-9, que coñezo os dous procedementos, son moitísimo máis graves, por tanto entendo que España non vai ter razóns que alegar á comisión para facer ver que as prórrogas son legais", sinalou.

O que non descartan é unha licitación de mantemento, pero en todo caso iso supoñería unhas peaxes "infinitamente menores" para os usuarios da principal vía de comunicación de Galicia, que é a máis cara de España.

Feijóo di que a advertencia xustifica a transferencia autoestrada

O presidente da Xunta cre que a advertencia de Bruxelas sobre a prórroga da concesión da AP-9 xustifica a petición do Goberno galego, e de todo o Parlamento, de transferir a xestión da autoestrada a Galicia.

Feijóo sinalou que a advertencia da Comisión Europea afecta a varias prórrogas na A-9, máis alá das realizadas baixo os gobernos de Adolfo Suárez, Felipe González ou José María Aznar. "Tamén sucedeu baixo o Goberno de José Luis Rodríguez Zapatero, coa ampliación da ponte de Rande e a circunvalación de Santiago", dixo o presidente da Xunta.

Sobre o procedemento aberto, Núñez Feijóo cre que "moita operatividade e moito impacto non vai ter: un aviso para que non volva ocorrer", afirmou.

O BNG pedirá suspender a concesión

O deputado do BNG no Congreso, Néstor Rego, anunciou este venres que solicitará suspender "a concesión" que Audasa mantén sobre a AP-9 despois do expediente aberto pola Comisión Europea.

Rego sinalou que presentará no Congreso unha serie de iniciativas para deixar sen efecto as prórrogas ata 2048 co obxectivo de que a AP-9 pase a estar "libre de peaxes" despois de que a Comisión Europea haxa advertido sobre o proceso "absolutamente escandaloso" que rodea a ampliación da concesión.

Caballero responsabiliza a Aznar da privatición e prórroga

O secretario xeral do PSdeG, Gonzalo Caballero, replicoulle ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que "foi o Partido Popular o que privatizou Audasa" e lle deu "25 anos máis de concesión" da Autoestrada do Atlántico, a AP-9.

Nunha conferencia de prensa celebrada este venres na Cámara galega, Gonzalo Caballero referiuse ás declaracións nas que o titular do Goberno galego asegurou que a concesión desta vía foi ampliada tanto por gobernos do PSOE como do PP. Todo iso despois de coñecerse a decisión da Comisión Europea de abrir un expediente a España pola extensión da concesión desta infraestrutura sen lanzar unha licitación pública.

"O Goberno de Aznar en 2003 decidiu privatizar Audasa e pola en mans de empresas privadas e, ademais, conceder unha prórroga da concesión ata 2048", sostivo Gonzalo Caballero, que asegurou que se tratou "dunha 'sablazo' aos galegos". "Se non fose por iso, os galegos estariamos a piques de circular pola AP-9 sen ningún tipo de custo", lamentou.

 

Noticias web

24/09/2021