CRTVG

Buscar

Blanco asegura que a liña de alta velocidade a Galicia estaba mal planificada

Publicado o 11/02/2019 19:14

O ex-ministro de Fomento José Blanco asegurou este luns no Congreso dos Deputados que a liña de ferrocarril de alta velocidade a Galicia estaba mal planificada. Na súa comparecencia ante unha comisión de investigación sobre o accidente ferroviario ocorrido nas proximidades de Santiago de Compostela o 24 de xullo de 2013, en que morreron 80 pasaxeiros e quedaron feridos outros 150, Blanco, eurodeputado desde 2014, dixo que a liña estaba mal planificada porque as obras comezaron simultaneamente en Santiago de Compostela e Madrid "con anchos de vía distintos".

Segundo o ex-ministro, a liña tiña un trazado de ancho ibérico entre A Coruña e Santiago de Compostela e outro de ancho internacional entre Santiago de Compostela e Madrid. Nese sentido tamén fixo alusión a unha planificación errática na entrada da liña en Galicia, onde, segundo dixo, estimouse unha redución de velocidade para aforrar custos "por un tema de impacto ambiental" e iso provocou que a velocidade "non fose uniforme en todo o traxecto".

Afirmou que "por suposto, nunca" autorizou a posta en servizo da liña nin dos trens híbridos, que se usan para circular por diferentes tipos de vía. En resposta ao portavoz de ERC, Gabriel Rufián, o que fora ministro de Fomento entre abril de 2009 e decembro de 2011 matizou que "só inaugurou" esa liña de ferrocarril e que a súa posta en servizo "correspondeu á autoridade competente" e sinalou o director xeral de Ferrocarrís.

Rufián referiuse ás palabras do ex-ministro como "se parecese un ujier" do Ministerio de Fomento. "Só me arrepinto de non aceptar no seu momento comparecer nesta comisión de investigación, pois esa decisión malentendeuse", sinalou. Sobre esta cuestión, Blanco subliñou que "nalgún caso" a súa negativa para comparecer na comisión foi "unha estratexia para promover un determinado relato do accidente".

Puntualizou sobre o anterior que "non houbo pacto de silencio, só un silencio autoimposto tras o accidente para non xerar polémica consciente da magnitude da traxedia e da dor das vítimas".

Tamén explicou que "nunca" propuxo modificar ou alterar os calendarios para a posta en servizo da liña durante o seu mandato "fóra da electrificación entre A Coruña e Santiago". Sobre cuestións técnicas, engadiu que "nunca" foi informado nin tivo coñecemento do cambio no sistema de seguridade europeo ERMTS (que alerta dunha velocidade inadecuada e un consecuente freado automático) e que non estaba instalado ata Santiago de Compostela.

No lugar do accidente do tren Alvia, o sistema de seguridade utilizado era o sistema Asfa. A deputada Alexandra Fernández de Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea preguntoulle ao ex-ministro se se evitou o accidente co sistema ERMTS instalado no tramo do accidente, á entrada a Santiago de Compostela, ao que Blanco contestou que existisen "máis probabilidades" de que o accidente non se produciu. Nese sentido, o ex-ministro socialista aludiu a unhas declaracións do maquinista do tren Alvia accidentado, Francisco José Garzón, procesado xudicialmente polo descarrilamento do convoi, e destacou que "priorizou unha chamada telefónica ao empezar a freada". A deputada de En Marea cuestionou a existencia de "intereses de continuidade política e presión por acabar a tempo" as obras e inauguración da nova liña entre Madrid e a capital galega. Blanco manifestou na súa intervención que o plan para os comicios "non alterou" o calendario da posta en servizo da liña.

O ex-ministro de Fomento José Blanco aproveitou a súa comparecencia ante a comisión do Congreso que investiga o accidente ferroviario de Angrois para reiterar as súas "desculpas" ás vítimas daquela traxedia ocorrida en xullo de 2013 na que morreron oitenta persoas.

Ao termo da súa intervención inicial, o agora eurodeputado socialista quixo dedicar unhas palabras ás vítimas mentres os seus representantes se manifestaban ás portas do Congreso.

"Finalmente, e unha vez máis, as miñas máis sinceras desculpas se por acción ou omisión, de feito, ou de palabra, ao longo deste tempo non puiden ou non souben contribuír a paliar a dor causada por esta traxedia", sinalou.

Blanco subliñou que "sempre" fixo o posible e dedicou "os recursos necesarios" para garantir a construción dunha liña de alta velocidade competitiva na súa integridade a Galicia, en beneficio dos cidadáns.

 

Envía o teu comentario!
Para poder comentar esta entrada debes estar rexistrado.
Introduce o teu usuario e contrasinal aquí

Noticias web

11/02/2019