A catedral de Santiago amosa un cadro de Madrazo oculto desde hai cen anos
Un cadro de Raimundo de Madrazo que permanecía oculto desde hai cen anos en mans do seu propietario en Sevilla foi incorporado este martes á colección do museo da catedral de Santiago de Compostela.
O lenzo titulado A translación dos restos de Santiago á sede de Padrón, sobre a lenda da aparición en Galicia do cadáver do Apóstolo, foi realizado aos 17 anos polo pintor español Raimundo de Madrazo (1841-1920).
Raimundo de Madrazo, nacido en Roma en 1841 e falecido en Versalles (Francia) en 1920, é un retratista orixinario dunha familia de artistas cuxas obras están repartidas por varios museos de Europa, incluído o do Prado, en Madrid.
O cadro, de inspiración relixiosa, foi comprado por un coleccionista privado en 1906 en Sevilla e permaneceu na vivenda do propietario desde entón, segundo o director da Fundación Catedral de Santiago, Daniel Lorenzo.
O lenzo só foi exhibido, pouco despois de ser pintado, en Italia e na rexión de Andalucía, a mediados do século XIX.
A obra foi adquirida hai dous anos pola Igrexa compostelá coa colaboración da entidade financeira Caixabank, despois de ser posta á venda en xuño de 2017 por unha casa de poxas.
O cadro tiña un valor de saída de 85.000 euros pero foi adquirido pola Igrexa compostelá por "un prezo moi inferior", afirmou Lorenzo, quen evitou precisar o monto pago.
O cadro axústase ao interese da Fundación Catedral de Santiago de coleccionar obras sobre o fenómeno xacobeo e sobre a peregrinación, segundo afirmou Lorenzo.
O lenzo, que foi lixeiramente restaurado antes de incorporarse agora á colección do museo da catedral compostelá, podería conter unha pequena achega do tamén pintor Mariano Fortuny, que foi cuñado de Raimundo de Madrazo, segundo Lorenzo.
A pintura atópase agora exposta nunha sala de tapices de diversas temáticas do museo contiguo á catedral compostelá que alberga, ademais, esculturas, manuscritos e documentación sobre ese templo do medievo.